ĆWICZENIA DLA KOBIET W CIĄŻY I PO PORODZIE

„Naukowo udowodniono, że umiarkowana, zaprogramowana aktywność fizyczna w okresie ciąży przynosi wymierne korzyści, zarówno dla matki, jak i dziecka oraz ma nieocenione znaczenie dla przebiegu samego porodu, w trakcie którego zmagają się oboje”.

Specjalnie dla mam oczekujących maluszka proponujemy zajęcia – Ćwiczenia dla kobiet w ciąży i po porodzie. Zajęcia są bezpieczne, przemyślane i sprawdzone, prowadzone przez certyfikowaną trenerkę fitness, która sama jest w ciąży !

Dodatkowe informacje:

Opis zajęć: bezpieczne, przemyślane, prozdrowotne, ogólnorozwojowe, wzmacniające ćwiczenia, które kształtują całe ciało oraz przeciwdziałają bólom kręgosłupa i innym dolegliwościom związanych z ciążą. Zajęcia charakteryzuje indywidualizacja ćwiczeń w zależności od kondycji i samopoczucia kobiet. Trening kończy się ćwiczeniami relaksującymi (automasaż, ćwiczenia oddechowe, rozciągnie, rozluźnianie mięśni ciała i twarzy).

Tempo ćwiczeń: umiarkowane
Proponowane aktywności: rozgrzewka, wzmacnianie mięśni powierzchownych i mięśni głębokich - tych przykręgosłupowych oraz brzucha i dna miednicy. Rozciąganie przykurczonych mięśni. Ćwiczenia relaksujące. Pogadanki i poradnictwo dotyczące ciąży i prawidłowego rozwoju maluszka.
Nauka i utrwalenie: świadomości swojego ciała, połączenia świadomego oddechu z wykonywanym ruchem, prawidłowej postawy ciała, prawidłowych pozycji wyjściowych, odpowiedniego oddychania podczas ćwiczeń.

Efekty:
przygotowanie mamy i maluszka do trudów porodu
przeciwdziałanie dolegliwościom związanych z bólem brzucha (zaparcia i wzdęcia)
regulacja przemiany materii
poprawa krążenia, która przeciwdziała zakrzepicy oraz zmniejsza ryzyko występowania rozstępów skórnych
utrzymana szczupła sylwetka
stabilizacja kręgosłupa
mniejsze prawdopodobieństwo występowania bólu kręgosłupa i popuszczania moczu
bardziej wyprostowana sylwetka
dobre samopoczucie
płynność w poruszaniu się oraz uczucie „lekkości” oraz rozluźnienia i relaksu
zapewnienie mamusi szybszy powrót do formy w okresie połogu.

Przeciwwskazania:
wymioty
nadciśnienie tętnicze indukowane ciążą
krwawienie z dróg rodnych
niewydolność ciśnieniowo-szyjkowa
gęstoza ciążowa
wielowodzie, małowodzie
niedokrwistość ciężarnych dużego stopnia
przedwczesna czynność skurczowa
choroby serca związane z wydolnością matki
choroby nerek z nadciśnieniem i zaburzeniami funkcji
ciężka hipotrofia płodu
cukrzyca
niektóre choroby serca
nieprawidłowa ilość płynu owodniowego
gorączka
infekcje i przeziębienia.

Ważne !!

Zajęcia można zacząć w dowolnym momencie ciąży. Proponowane ćwiczenia dostosowane są do każdego jej trymestru. Przed pierwszymi zajęciami prowadząca przeprowadzi krótki wywiad (aktywność fizyczna przed ciążą oraz w ciąży, ogólny przebieg ciąży), by dostosować ćwiczenia do potrzeb i możliwości przyszłej mamy i jej dzieciątka.

Kobieta w ciąży ma prawo czuć się zmęczona i nie mieć sił na ćwiczenia. Nie powinna też zmuszać się i przychodzić na zajęcia, gdy jest przeziębiona lub leczy się z jakiejś infekcji.

Cena: 25 zł
Terminy zajęć:
- wtorki godz. 10.00
- piątki godz. 16.00
Czas trwania: 55 min
Dodatkowe informacje:
ćwiczymy na boso lub w skarpetkach.
Potrzebne: wygodny strój sportowy, butelka wody do picia, ręcznik.

Osoba prowadząca: Magdalena Krawczun

Z pasją, cierpliwością i zaangażowaniem prowadzi treningi wykorzystując przede wszystkim technikę Pilates oraz ćwiczenia funkcjonalne. Z doświadczenia wie, że jest to sposób na sprawne ciało, proste plecy, zgrabną sylwetkę i relaks.

Umiejętności i doświadczenie zdobyła poprzez:
- ponad 10 lat własnej praktyki w prowadzeniu treningów Fitness
- kursy instruktorskie, wszystkie zakończone egzaminem i potwierdzone certyfikatem - Aerobik, Pilates, Zdrowy kręgosłup
- warsztaty, wszystkie potwierdzone certyfikatem: Salsy, Latino Dance, Basic Aerobik, Pilates
- szkolenie potwierdzone certyfikatem - Trening funkcjonalny, Trening dla kobiet w ciąży i po
- praktykę prowadzenia zajęć fitness w Ośrodku rekreacyjno-szkoleniowym FITNESS PLANET we Wrocławiu
- prowadzenie ćwiczeń na zdrowy kręgosłup dla osób z wadą słuchu w Domu Kultury Głuchych (Polski Związek Głuchych Oddział Dolnośląski)
- prowadzenie ćwiczeń na zdrowy kręgosłup i Aerobik w Klubie Promyk Cichy Kącik we Wrocławiu
- prowadzenie zajęć: Trening spalający, Aerobik, Pilates, Energy Pilates we Wrocławskim Klubie Formaty
- pracę jako Trener w Ciszewska Pilates Studio
- uczestniczenie w Mistrzostwach Fitness, prowadzenie zajęć aerobik w XVII LO im Agnieszki Osieckiej we Wrocławiu
- prowadzenie zajęć tanecznych, ruchowych oraz aerobik na koloniach, obozach wypoczynkowych i rehabilitacyjnych.

Dodatkowo jest dyplomowanym Pedagogiem i Logopedą oraz autorką książki z płytą „Trening słuchowy Magdaleny Krawczun”. Posiada duże doświadczenie w pracy z dziećmi zdrowymi oraz z dysfunkcjami i niepełnosprawnością. Jej zainteresowania dotyczą przede wszystkim aktywności fizycznej oraz dźwięków i muzyki, która pozytywnie wpływa na rozwój dzieci.

© 2016 Aleksandra Rupotacka
WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE
Rehabilitacja Dzieci • Ołtaszynek Wrocław